torsdag 22 oktober 2009

Sjukhuset !!

Idag bär det av till sjukhuset för att lägga om min opererade hand, är öm och det gör ont i handen så det känns skönt och få det omlagt.

Satt hemma i soffan igår ...betraktade mitt hem och min familj, känner mej så nöjd med min tillvaro och att vara älskad utav den mannen som älskar mej, med mina fel och brister och alla mina skelett som jag har haft i garderoben.
Han vet allt om mej, mina döttrar som jag älskar över allt annat, den stora som är så fin, mogen och underbar... fick ett fantastiskt sms från henne häromdagen... hon är så ...go.. älskar dej ..min fina mogna dotter.
Du gör mej stolt över att få vara din mamma, bara så du vet !

Funderar fortfarande över sjukhuset, över mitt möte med min mor och alla människor som plöttsligt dykt upp i mitt liv.Har fått syskon, syskonbarn, kusiner, en moster, så många....och det känns otroligt spännande.
När det gäller min mor, så känns det skönt ... en inre frid.. det enda som känns lite kallt är väl att man insåg att nästa resa inte blir lika rolig, men jag ska hedra hennes minne trots allt, och konstigt nog så känner jag ingen ilska längre, bara ett lugn,,,som om jag slutit fred med min själ.

Kan inte heller riktigt släppa hur bräcligt livet är... min mamma hade precis fyllt 65 år.. skulle pensionera sej och börja njuta av livet, det han hon ju ente göra.
Det fick mej och känna att det är enormt viktigt och njuta var dag.. älska var dag... leva nära och verkligen leva var dag.
Inte stanna i ohållbara situationer utan vara där du vill vara ... älska och tillåta dej själv att bli älskad... njuta av stunden...sluta vara så fixerad av ytliga saker... jag har världens ågren över att jag gått upp några kilo...men vad gör väl det,min sambo älskar mej för den jag är ..hur jag är...och jag vill inte slösa brt mitt liv suktandes o bantandes efter att kanske bli .... utan jag kan vara nöjd med det jag är....och det jag har.

Måste kila ska med bussen, men ta hand om er !!...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar