torsdag 16 juli 2009

Hemma !

Alltså Vimsig..nu har jag bilder i min telefon som jag inte får in...du får visa mej hur man gör så jag kan dela med mej utav bilderna från Grekland.

Tillbaka...ja..vi flög Onsdag kväll och vart 1 1/2 timme försenade, sambons syster hämtade oss och vid 3-snåret (lokal tid Grekland) så sommnade vi.
Upp kl 07 på Torsdag och in med buss och tunnlbana till Akropolis...fantastisk o se vad och hur dom byggde det... men varmt..när vi kom ner därifrån så var graderna up på mellan 38-40 grader...varmt det bara rann av mej och man fick konsumera rätt så mycket vatten.
Vi strosade runt i Athen och det var underbart. helt annat synsätt...avslappnat och lugnt.
Hem på kvällen och middag och vila.
På Fredagen bar det av till Museumet ...jättemysigt men lite besviken..trodde det skulle vara mer, sen var det dax för presentjakt...=)
På kvällen bar det av till Skinnos...fortfarande på fastlandet men här finns knappt några tursiter och det är sambons systers sommarhus...fantastiskt...inte en människa kunde engelska me på något sätt kommunicerade man endå...det lokala bageriet och affären...grekiskt kaffe...fantastiskt gott och alla va trevliga.
Medelhavet var SALT....men underbart o bada i och på 2 dgr hade jag skaffat mej en ganska bra solbränna underbart på stranden.....fantastiskt....romantiska underbara avslappnande dagar....vill igen....

Men...det första jag gjorde på Tisdagsmorron var att ringa min bästis o skvallra....*fniss* saknat dej ,,,men terroriserade ju dej med lite bilder...*fniss* hoppas vi ses snart för jag har en sak faktiskt 2 till dej.....=)

Sköt om er...

Hopplös

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar