torsdag 30 april 2009

Valborgsmässoafton !

Morrnen kommer sakta med sitt solsken och värme...sitter ute på altanen och röker en cigg och betraktar samhälletsom håller på och vakna.
Nog en av de sissta dagarna jag ka sitta lugnt och se på när alla andra människor är på väg någonstans.
From Måndag så tillhör jag ju den skaran som ska någonstans på morron.
Känns skönt att få ytterligare mening i tillvaron och en självkänsla även på det planet igen.

Ska kort ta upp det här med kläder idag !
Blir förtvivlad när jag ser mammor med 2, 3 barn som glömmer bort sej själva ... jag förstår att det finns dåligt med tid..jag har själv varit där och jaglömde bort mej själv.. unnande inte mej själv ett dugg utan va bara mamma och fru .. alla mina drömmar lämmnade jag bakom mej och även rättigheten till att sköta om mej.
Försöker ta igen det dag för min egen skull för att jag älskar att vara fin underifrån och ut ..jag har sista halvåret gått ner 14 kg så plöttsligt kan jag se mej själv i spegeln och tycka att det ser ju inte så galet ut...jag svämmar ju inte över iaf...förr gömde jag mej..nu vill jag visa vem jag blivit ...så skönt att våga ha ett linne på sej som inte är storlek 48 för att man ska ha det lst och ledigt ...utan ett som är storlek Medium...om faktiskt visar att jag har midja o bröst ..samt former.
Det har ite varit någon lätt resa för mej att lära mej tycka om mej själv..jag har varit inpräntad med att jag har varit fet och ful sen jag va liten tjej...växte upp under ganska tuffa förhållanden.
Idag kan jag pendla mellan att tycka att det jag ser i spegln är ok till att åka berg o dalbana ner och se på mej själv som en "blobb"...och tycka hur f*n kan jag se ut så här att jag inte skäms
Jag håller med om att man måste älska sej själv för att äska andra men ...för att lära sej att älska sej själv så krävs enormt mycket bekräftelse längs med vägen ...det du ger i positiv kritik tar jag åt mej 2 % av hundra medans negativ tar jag åt mej 100 % av hundra..
Jag menar att genom att se att min sambo gillar det han ser bygger jag upp mitt eget självförtroende och söker bekäftelsen hos rätt person...

Vi ses

Kram hopplös !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar