onsdag 29 april 2009

Bena ut !

Alltså ! nu måste jag bena ut ett o annat ! ! !

Jag är inte tuktad av en äldre man ! ... nu kommer ju lite fördommar upp.. att jag skulle tänka på det sättet som man tolkar min blogg för att jag har en äldre man som styr eller får mej att tänka på det sättet jag beskriver... *fnissar* tror inte mina vänner skulle beskriva min sambo så och han är inte speciellt äldre än mej dessutom så har jag varit gift och skild 2 ggr så jag har lite och jämföra med.

Jag tycker att det är märkligt att man ska behöva dela in hemmet i olika zoner som man ska sköta om ...man hjälps ju åt där det behövs..det är ett begrepp i alla de trådar som las ut av inlägget igår ..kommer o koncentrera mej på det idag:

När jag hade små barn så hjälptes man åt ...alltså man behöver inte Zonindela hemmet utan däremot vad man behöver är en god planering eftersom hämtning lämmning m,m, kräver det och små barn behöver man planera mer för.
Större barn som mina/våra sköter ju sej själv betydligt mer.
Jag skulle aldrig kunna leva med att ha nån form av schema på vem som ska göra vad och hur och när...*suck* har man inte nog med det i arbetet skola ,m,m,
Jag anser att man hjälps åt ..med att vara kvinnokvinna menar jag inte att jag står hukad och har tofflorna i hand och frågar om mannen nöjligtvis KAN passa barnen för jag ska något.
Vi lever med respekt för varandra och behöver inte ha några regler uppsatta för att reglera vem som gör vad.
Man gör det man är bäst på och får hjälpas åt med resten ! ? ! ?
Jag anade att denna bloggen skulle skapa massa reaktioner och jag kmmer att bena ut fler saker i inlägget som skrevs....allt eftersom
Som tex varför jag vill klä mej snyggt och även sensuellt ...varför jag vill vara en kvinnokvinna m,m,
Vad jag har känt när jag bejakat att jag inte behöver tävla mot män o vara jämställd m,m,

Vi ses !
Hopplösan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar