tisdag 28 april 2009

Reaktioner !

Ja !
Äntligen lite debatt !! =)
Jag ska idag försöka förklara vad jag anser en man...man vara...alltså inget illa menat över huvudtaget...vi gillar alla olika sorters män och kvinnor =)

EN man för mej är någon som får mej att känna mej som kvinna, alltså jag vet att min fysiska förmåga är begränsad och som jag skrev så kan även han ta ett tag med dammsugaren när det behövs.
Alltså ... jag gillar att klä mej kvinnligt att ha fina underkläder att måla mej ...att vara snygg för min man ...att få uppskattande blickar ..se att han gillar det han ser...jag tror det är en del av nyckeln till att få ett förhållande att funka att man inte glömmer bort att vara man och kvinna inte bara mamma och pappa...kanske...
Han klipper gräs fixar med bilen putsar tex fönster ...man kan ha olika åsikter om vad som är en man...en man kan visste diska...och fixa i hemmet...men ibland tror jag man är för fixerad vid att ok nu har jag diskat idag nu är det din tur i morron...varför inte bara göra det ?
Om han nu har städat bilen så kan ju jag dammsuga och torka golven..?? vi gör alla saker som vi är bäst på.
Med risk för att bli stenad ...så anser jag att vi kvinnor kanske har öga för att se saker i hemmet som inte en man ser (sen finns det säkert män som är kanon på att se att det är skitigt på lysknappen in till toa och att det är fläckar på kaklet vid diskbänken) men jag tror inte att dom är sååå många.
Vi kvinnor ...irriterar oss då men när bytte vi däck på bilen ?? jag har då aldrig gjort det ! alltså kan jag ju fixa något annat som jag är bra på ..?
En man för mej är en person som är ömsint och där jag känner mej omhändertagen..för jag trivs med det...men det innebär inte att jag ger upp min självständighet eller blir ett "mähä" utan egen vilja...eller egna intressen utan tvärtom skulle nog mina vänner beskriva mej.
Vad jag fösöker poängtera är att jag tror att jämställdhetsdebatter ibland förstör fler förhållanden är styrker..dom.
Det blir en maktkamp i hemmet om milimeterrättvisa som är helt galen.

Kramar
Hopp
Kommentera gärna.. mitt motto är att vara motsattsen till " bitterfittan" har du förslag på något passande namn ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar