fredag 12 februari 2010

Hemma igen

Ja...om resan ska sammanfattas....

Tisdag morgon kl 08:30 lämnade bilen skåne med siktet inställt på Uppsala..och Stora sonen och hans sambos hem.
Dit nådde vi vid 17:30.
Jättemysigt hus ute i skogen ..supermycket snö och det var jätteskönt och få krama om honom och att få träffa hans flickvän.
Trevligt och lugnt och sansat...
Onsdag ..upp och duscha och göra sej i ordning för begravningen som skulle äga rum i Haninge.
Vi rullade i tid och det var väl för väl eftersom vi först kom fel men..till slut hade vi tråcklat oss rätt.
Begravningen... var lugn enkel...och jag satt och tittade på den lilla vita kistan som stod där, jag kände faktiskt inte så mycket...jag hade tagit mitt farväl redan i höstas och detta kändes bara..som ett slut på allting..
I slutet avbegravningen så lyste solen in i kyrkfönstren på kistan och det sista farvälet var dax att ta..och allt jag kunde tänka på var att nu ...hade hon nog det bra, på den ljusa sidan...där inget gör ont längre och ingen dömmer.
Efter begravningen var det kaffe och dylikt hos min storasyster,
Jag satt o betraktade människorna som var där och kände som om de var i en annan värld...
Det enda som förvånade mej ..var att det kom fram att när man tömt mammas plånbok så fanns där ett foto på mej när jag var liten...
då hade hon haft det med sej hela livet...betydde jag då något ??...
efter en stund så for vi till Uppsala igen...kände att det var dax, o ta farväl.
Mitt liv...var/är ...inte där uppe.

Torsdag rullade vi hemmåt ...sköönt.....och se skåne igen och väl hemma så serverade min underbara söta vän hemmagjorda pannbiffar och potatis....Jag var SÅÅÅ hungrig...
Däckade i soffan kl 21:00 ...och sov med undantag för förlyttning till sängen tills i morse...dock sov jag oroligt....upp på toa..och....orolig...vet ej varför...
sköt om er där ute......ta vara på de runt omkring er..för dom är . dom du valt i ditt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar