tisdag 23 juni 2009

Tisdagen !

Ska stilla Ulles nyfikenhet !

Är numera spätta ! ! ...ha ha...de du..fantastiskt häftigt och åka när vinden susar runt omring en och man känner lukterna runt omkring sej...i det fria ! ! !

Idag...försov mellan och jag mej så hon hade 25 min på sej att bli klar...och det gick...hon stack iväg som en iller...
Liten är hos pappa och stor är hemma hos sej.
Så jag är allena..och det känns ganska skönt och få vila öron och tankar lite.
På fredag ska jag till nevrofysiologen...det ska testas hur mina nerver fungerar i reaktionen ...det gäller då främst händerna ..som jag har problem med.
Jag är ju oppererad för ca 2 år sedan då de flyttade mina nerver i armbågarna för att jag tappade känseln i lillingret ringfingret och långfingret...som om dom söööver...och sticker..
Jag är oxå kallare i dessa fingrar...jag trodde det var frid och fröjd och var så glad att allt fungerade igen och att jag kunde hålla i saker utan att tappa dom hela tiden.
MEN...så började det igen för ca 9 mån sen...och sticka och ..försvinna.
Jag uppmärksammade min läkare på detta som remiterade mej till en handkirurg och där vart det bestämmt att jag skulle få göra ett sånt här test innan man beslutade att än en gång i så fall försöka flytta nerverna då förmodligen i handleden.

Denna veckan går i lugnets tecken.
Min rygg och höfter hänger fortfarande inte med och knäna värker emellanåt...jag undrar när medicineringen ska börja fungera..dom säger ca 6-8 veckor innan man år effekt och jag har ju bara testat denna kombinationen i 3 veckor så vi får väl se...5 återstår.

Den 25 augusti ska jag "läggas in" för att gå på rehab på reumatologen i 3 1/2 vecka där det ska motioneras och jag ska få lära mej mer om hur jag kan träna min kropp för att styrka den i min sjukdom.Antar att man får fortsätta att träna efter det men det kan ju bli en början iaf eftersom man tror att mina ryggproblem och höftproblem är mer komplexa än bara..(säger bara) atrit och atros...
Ha det bäst alla och sköt om er !

Kramar
Hopplös

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar