tisdag 2 juni 2009

Livsfrågor ? !

Vad mäter man sitt eget värde i ?
Pengar
Saker
status
jobb
? ! ?

Jag försöker lära mej att se värdet i livet på hur jag och min omgivning mår !
Just nu mår min kropp inte bra, jag vet att jag förmodligen behöver en paus och stanna upp (igen) för att vila min kropp ... min hjärna vill så mycket att det koliderar med vad min kropp klarar av.
Så nu kapitulerar jag inför att jag måste lyssna på min kropp och min hjärna får stå åt sidan och den är frustrerad.
Jag vill kunna göra allt, kunna hjula på gräsmattan, kunna jobba normalt som alla andra, kunna vakna en morgon utan att behöva stapla upp till medicinlådan för att ta värktabeletter så att jag kan sätta mej ner och invänta smärtstillning.
Jag vill kunna sitta med goda vänner och skratta utan att känna att det värker konstant.
Jag vill ha tillbaka delar av mtt liv som jag förmodligen inte kan få tillbaka...bekymmersfritt och friskt.

Igår kom några vänner hit, de hade mej sej mat att grilla och det var jättetrevligt ...men ..jag påminns hela tiden om mina begränsningar, så trött jag blir efter ett tag.

Har en strof i mitt huvud som jag vill föreviga som jag ska bygga vidare på till en sång tänkte jag:

Help me to go on
Help me by turning around
Help me by leting me go
Dont ask me to stay

Ses
Hopplös

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar