torsdag 10 mars 2011

Diskmaskinsdoktorn del 2

SÅ...kom han in genom dörren...skruvade av fronten .."ploppade" i det nya kortet och ihopa
Tryckte på knappen och vi väntade...och väntade.....MEN INGET hände ??
Jag tittade på honom ... han tittade på mej och kliade sej i huvvet och sa
- Men va fasen !!....
Jag försökte kontra med
- JA...precis så var den innan den stannade helt !!

Han frustade och stönade ..la sej ner på golvet och plockade av underredet ..
efter en stund utbrast han
- AHHH....där har vi det...
Tömde diskmaskinen helt och skruvade ut en mojäng ur botten ..
- Se där sa han...en benbit...
- men -...men-,, utbrast jag..hur har den hammnat där i pumpen...är ju en sil emellan.. han plirade med ögona och sa - ja ...trillat ner när man inte sköljt ordentligt...
Jag kände hur jag blev alldeles röd och så frågade jag...
- kom flet med pumpen först eller kretskortet..?? Han kikade på mej ..och sa !
- ja alltså först pumpen och sen blev den varm och till slut kretskortet då !
Attans tänkte jag... då är det ingen garanti då !

Han skruvade ihop maskinen
Plirade på mej ... och sa ...de e väl skit desamma ...bytt e bytt ...skyndade ut genom dörren ..och önskade mej en trevlig dag !

Lyckliga jag...att han var så snäll !!

Idag står träning...dans på schemat..med en god vän..(mohha ha ..ha ...får se vad hon tycker)
Bilen gick igenom besiktningen utan en enda anmärkning..så..en bra dag....=)
Ha de !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar